Krása sochy

Je mnoho skutečně krásných soch, ale jenom jedna neskutečné krásná. Michelangelo promine. Patří do poslednin o kráse.

Krása sochy

 

Znám mnoho krásných soch

Jen jedna mě nechává v němém úžasu

Vzala mi dech, když jsem byl jinoch

Ve stáří je mi synonymem pro krásu

 

Kající se Máří Magdalena

Proč ji tak pojmenoval Donatello?

Nemá se za co kát tato žena

Pokání v prachu času zmizelo

 

Vyřezaná z bílého topolu se na mě dívá ŽENA

Seděl jsem před ní dlouhé hodiny

Mnohými ponižována, pomluvena

V tváři tvrdého života vepsané stíny

 

Jsou v ní vidět stopy bývalé krásy

Halvu nakloněnou ruce sepjaté

Ty ruce a paže popírají stáří

Kůže hladká svaly napjaté

 

Povídal jsem si s ní dlouhé hodiny

Byla to silná žena

Ty moudré vševědoucí oči na mě hleděly

Byla to lásky plná žena

 

Dřevo, sádra, zlato a barva

Pravdivější než mramor vyleštěný

Seděl jsem nehnutě a po chvíli byla živa

Řekla mi svůj příběh, příběh ženy

 

Misogynní Řehoř jí potupil

Proto ji nazval kajícnicí

Donatello, který ji oslavil

Kála za všechny v ní nevěřící

 

Je to příběh sochy nebo můj

Je mi jedno kdo mu nevěří či věří

Ty, kdo nevěří v krásu ty opatruj

Je to oslava krásy a těch co ji tvoří

Autor: Václav Kunft | středa 8.2.2023 14:16 | karma článku: 7,08 | přečteno: 110x
  • Další články autora

Václav Kunft

Vlčí mák

Pokus o trochu krásna v době plné hnusu. Vlčí mák, květina vyžadující tak málo a dávající tolik. Stačí jí kousek obnažené ne příliš kvalitní půdy, třeba kráter po dělostřeleckém granátu.

16.5.2024 v 10:53 | Karma: 9,40 | Přečteno: 103x | Diskuse| Poezie a próza

Václav Kunft

Myšlenky blízké šílenství

Co napsat do perexu, kdo nemá fantazii ať to nečte. Kdo nemá duši kočovného pastevce ať to nečte. Kdo má v sobě alespoň trošičku filozofa a romantika, čtěte!

12.5.2024 v 10:05 | Karma: 6,92 | Přečteno: 178x | Diskuse| Poezie a próza

Václav Kunft

Pohádka o psu.

Když jsem tenhle list našel, tak jsem ho chtěl zahodit. Potom jsem si vzpomněl, co všechno se k němu váže a rozmyslel jsem si to.

7.5.2024 v 17:37 | Karma: 10,62 | Přečteno: 129x | Diskuse| Poezie a próza

Václav Kunft

Zvědavost

Člověk by rád věděl, co bude, ale zároveň z toho má i strach. S minulostí je to jiné, tam se může vrátit k tomu hezkému, úspěšnému a tomu zlému se vyhnout.

28.4.2024 v 11:09 | Karma: 7,71 | Přečteno: 107x | Diskuse| Poezie a próza

Václav Kunft

Louka, na které jsem lehával

Za okny je ošklivo, ba přímo hnusně. Tak si alespoň na papíru udělám dobře, hezky. Rozsvítím si sluníčko a sám sebe po duši pohladím.

25.4.2024 v 16:02 | Karma: 9,33 | Přečteno: 102x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Humor na sociálních sítích. Na vtipálky vznikla past, za níž může stát armáda

17. května 2024  20:07

Česká armáda zřejmě nemá pochopení pro humor. Jinak si nejde vysvětlit past, kterou patrně...

Když se při dějepisu učí o emancipaci. Výuku má rozšířit téma genderu či LGBT

17. května 2024

Premium Mluvit v hodinách dějepisu o genderové identitě či LGBT? Někteří učitelé už tímto směrem výuku dětí...

Auto sjelo pod pražským Vyšehradem do Vltavy. Na místě zasahují potápěči

17. května 2024  19:57

Hasiči a policie zasahují na Podolském nábřeží, kde sjelo vozidlo do Vltavy. Podle pražských hasičů...

Írán udeřil na „satanisty“, zadržel 250 lidí. Podle policie byli obscénní

17. května 2024  19:27

Íránská policie zatkla za propagaci satanismu více než 250 lidí, včetně tří Evropanů. S odkazem na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 265
  • Celková karma 10,62
  • Průměrná čtenost 254x
Dědek ročník 1946. Původním povoláním básník a tremp. Potom exulant, starostlivý otec, podnikatel, trochu cestovatel. Nyní důchodce píšící své posledniny. Celoživotní student.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

  • Eva Sádecká