Maminka reminiscence

Nedělní chvilka poezie. Toto je o čem posledniny měly být, nostalgické vzpomínání. Nějak se mi rozeběhly do všech stran. Teď se mi podařilo jednu chytit a dát na papír.

Maminka   reminiscence

 

Proč má ustaraná šedivá hlava

leží na klíně mamince

a proč je maminka tak mladá

proč mě po vlasech hladí, lehounce

 

Tomu blonďatému proužku na čele, té kudrlince

                 vždy se mu smála

vypadá to jako kdyby tě tam lízl bejček

a kudrlinku si na prst navlékala

 

Učila mě plavat ta drobná paní

a já nevěděl proč se směje, když na ní voraři volali

mladá paní pozor, ta voda nemá trámy

mávali na nás a ještě z dáli se smáli

 

Díky ní jsem četl dříve než první kovbojku Dům doktora Maltha

i Cirkus Humberto jsem četl v páté třídě

pak přišly první rozepře a víc pro mě byla parta

nedala mi přepych na to neměla, ale nežili jsme v bídě

 

Nebyla svatá, naučila mě kouřit, pít a hrát karty

jenom abych to uměl a nedostal ťafku

věděla, že bych se stejně naučil od své party

a zbytečně bych dělal kavku

 

Nedávala rady jenom rozmlouvala

uměla i vynadat, urazit se, vyčítat

také někdy plakávala

byl jsem velký darebák

 

Pak přišel čas odloučení

nebyla po ruce, když na hubu jsem pad

byla příliš daleko a to občasné psaní

bylo neosobní, ale byla někde vzadu a pomohla mi vstát

 

Nechci vzpomínat na celý život o tom tohle není

jsem jen rád, že na konec jsem jí mohl oplatit

to hlavy v klíně spočinutí

už nebyla tak mladá a teď bylo na mě vlasy hladit

 

Rád bych si zase položil hlavu do toho klína

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Václav Kunft | neděle 18.6.2023 9:09 | karma článku: 10,20 | přečteno: 202x
  • Další články autora

Václav Kunft

Myšlenky blízké šílenství

Co napsat do perexu, kdo nemá fantazii ať to nečte. Kdo nemá duši kočovného pastevce ať to nečte. Kdo má v sobě alespoň trošičku filozofa a romantika, čtěte!

12.5.2024 v 10:05 | Karma: 6,90 | Přečteno: 176x | Diskuse| Poezie a próza

Václav Kunft

Pohádka o psu.

Když jsem tenhle list našel, tak jsem ho chtěl zahodit. Potom jsem si vzpomněl, co všechno se k němu váže a rozmyslel jsem si to.

7.5.2024 v 17:37 | Karma: 10,60 | Přečteno: 126x | Diskuse| Poezie a próza

Václav Kunft

Zvědavost

Člověk by rád věděl, co bude, ale zároveň z toho má i strach. S minulostí je to jiné, tam se může vrátit k tomu hezkému, úspěšnému a tomu zlému se vyhnout.

28.4.2024 v 11:09 | Karma: 7,71 | Přečteno: 107x | Diskuse| Poezie a próza

Václav Kunft

Louka, na které jsem lehával

Za okny je ošklivo, ba přímo hnusně. Tak si alespoň na papíru udělám dobře, hezky. Rozsvítím si sluníčko a sám sebe po duši pohladím.

25.4.2024 v 16:02 | Karma: 9,33 | Přečteno: 101x | Diskuse| Poezie a próza

Václav Kunft

Pes

Člověk má různé kamarády. S tímhle ale trávím nejvíce času, dokonce na sebe i mluvíme. Každý jinou řečí, ale kupodivu si rozumíme.

24.4.2024 v 17:07 | Karma: 14,63 | Přečteno: 226x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Atentátu z davu nezabráníte. Je to noční můra ochranky, líčí experti

15. května 2024  18:45

Střelbě na slovenského premiéra Roberta Fica nešlo zabránit. Odehrála se podle stejného scénáře...

Na Děčínsku narazil vlak do spadlého stromu, trať do Německa stojí

15. května 2024  18:10,  aktualizováno  18:45

Vlak jedoucí z Drážďan do Prahy narazil v Dolním Žlebu na Děčínsku do stromu. Cestující se museli...

Útok na Fica odsoudili Pavel, Biden či von der Leyenová. Bůh mu žehnej, popřál Orbán

15. května 2024  15:33,  aktualizováno  18:44

Prezident Petr Pavel odsoudil útok na slovenského premiéra Roberta Fica. Předsedkyně Evropské...

VIDEO: Fico před měsícem předpovídal, že někdo zavraždí vládního politika

15. května 2024  18:34

Slovenský premiér Robert Fico se stal ve středu odpoledne cílem atentátu. Už na počátku dubna...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 264
  • Celková karma 10,66
  • Průměrná čtenost 255x
Dědek ročník 1946. Původním povoláním básník a tremp. Potom exulant, starostlivý otec, podnikatel, trochu cestovatel. Nyní důchodce píšící své posledniny. Celoživotní student.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

  • Eva Sádecká